Lyžařský výcvikový kurz

Organizační pokyny LVVK 2020 Tauplitz

PÍSEMNÉ PROHLÁŠENÍ RODIČŮ ŽÁKA Pec pod Snezkou 2020

PÍSEMNÉ PROHLÁŠENÍ RODIČŮ ŽÁKA Tauplitz 2020

Pro začátečníky i pokročilé se v krkonošském středisku Pec pod Sněžkou organizuje týdenní kurz lyžování a snowboardingu. Je určen primárně žákům sekundy a kvinty a jeho cílem je ovládání základů sjezdového a běžeckého lyžování, případně snowboardingu.

Náplní kurzu není jen výcvik, ale také přednášky, besedy, upevňování přátelských vztahů a hlavně zábava.

Lyžařský kurz patří k oblíbeným zážitkovým aktivitám, protože žákům otevírá jedinečný prostor pro pohybovou činnost.

Lyžařský výcvikový kurz Tauplitz 2019

Na konci března se studenti gymnázia zúčastnili pětidenního lyžařského kurzu v Alpách v rakouském středisku Tauplitzalm. Lyžařská oblast Tauplitz leží ve Štýrsku a nabízí celkem 41 km sjezdovek všech obtížností (8 km černých, 16 km červených a 17 km modrých). Ubytování jsme měli zajištěno v krásném horském hotelu Berghof, který leží přímo u horní stanice sedačkové lanovky v nadmořské výšce 1.700 m.n.m. a je výchozím bodem několika sjezdovek přes které lze projet celou oblast.

Nejen zázemí ale i podmínky pro lyžování a okolní upravené sjezdovky byly úžasné a tak jsme si všichni kurz opravdu užili. Terén byl ideální k nácviku carvingového oblouku a mnoho studentů se během kurzu v tomto moderním lyžařském stylu zdokonalilo. Výhledy z alpských vrcholů, které jsme po chvíli kochání se sjížděli, byly úžasné a adrenalin z dlouhé, rychlé a vyčerpávající jízdy v nás všech zůstával vždy až do večera, kdy jsme po dobré večeři a dezertu společně probírali zážitky z uplynulého dne. A ráno znova. Byl to krásný, ale náročný týden a nalyžovali jsme spousty kilometrů, na které budeme všichni dlouho vzpomínat. Bonusem budiž i to, že jsme se po celý týden zdokonalovali v cizích jazycích.

Některým studentům pomohl k možnosti absolvovat poměrně finančně náročnou aktivitu i Jihočeský kraj, který v rámci dotačního programu na podporu lyžařských kurzů poskytl oprávněným žadatelům z řad studentů našeho gymnázia finanční výpomoc v celkové výši 15 tisíc korun.

Fotografie Tauplitz 2019

Zveřejněno 2. dubna 2019

Lyžařský výcvikový kurz Pec pod Sněžkou 2019

Na konci února se studenti sekundy zúčastnili lyžařského kurzu v Krkonoších v Peci pod Sněžkou na chatě Protěž. Ta se nachází přímo na sjezdovce mezi vleky v nadmořské výšce 1100 metrů, z jejích pokojů i jídelny je krásný výhled na Sněžku, a protože s sebou vždy přivezeme hezké počasí, podmínky pro lyžování byly ideální.

První den jsme se odpoledne po příjezdu vydali na sjezdovku, kde jsme se rozdělili do družstev a druhý den už jsme vyrazili na běžky na nácvik běžeckých stylů a ukázku okruhů na sobotní závod. Další čtyři dny jsme strávili na okolních svazích, kde se žáci pod vedením instruktorů učili jak základům sjezdového lyžování, tak pokročilejším technikám paralelního a carvingového oblouku. Během těchto dní se i úplní začátečníci naučili základům a mohli tak po pár dnech objevovat krásy okolní krajiny a projíždět i náročnější sjezdovky v areálu Pec pod Sněžkou – Černá hora jako jejich spolužáci z ostatních družstev. Během pobytu jsme si také vyzkoušeli večerní lyžování na sjezdovce vedle chaty.

V sobotu dopoledne se konal závod v běžeckém lyžování a po obědě jsme se vydali na náročný výlet na běžkách spojený se zastávkou na horkou čokoládu na jedné z horských chat. Po večeři jsme si rozdali ceny za dopolední závod, diplomy za výkony ve sjezdovém lyžování a večer zakončili tradiční diskotékou.

Všichni studenti si kurz užili a už v neděli v autobuse po cestě zpátky domů plánovali, že se chtějí na hory se školou vydat co nejdříve zase.